vTiger 7.1Demo: https://vtigercrm7.stratman.fi Tunnukset: käyttäjä: demo salasana: demo |
vTiger on maailman eniten asennettu open source CRM/ERP-ohjelmisto Demon kieli: suomi |
Suositus:
|
CRM = Asiakassuhteiden hallinta tai asiakashallinta
CRM:llä / CRM-järjestelmällä tarkoitetaan yrityksen asiakassuhteiden hallinnanssa käytettävää järjestelmää. CRM-tulee englanninkielisistä sanoista Customer Relationship Management (Asiakassuhteiden hallinta).
CRM-järjestelmiin liittyy työvälineluonteen lisäksi
Asiakasuhteet
- asiakastyytyväisyyden lisääminen
- asiakaskokemuksen parantamien syventämällä suhteita kokonaisvaltaisella digitaalisella asiakaspalvelulla
Yrityksen tuloksellisuus
- liikevaihdon kasvattaminen
- tuloksen parantaminen
- asiakkuuksien arvon kohottaminen ja sen myötä koko yrityksen arvon kasvattaminen
Yrityksen parempi toiminta
- toiminnan laadun kehittäminen ja hallinta
- tuottavuuden parantaminen
- prosessien automatisointi
Nykyaikainen CRM-järjestelmä kattaa tai on laajennettavissa ERP-järjestelmän (toiminnanohjausjärjestelmän) toiminnallisuuksilla.
Suomenkielisessä Wikipediassa ERP:istä on lyhyt kuvaus: http://fi.wikipedia.org/wiki/CRM.
Laajempi kuvaus löytyy englanninkielisestä Wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Customer_relationship_management
vTiger CRM/ERP on maailman eniten käytetty avoimeen lähdekoodiin perustuva liiketoimintojen hallintajärjestelmä
vTigerin menestys perustuu monipuolisiin toimintaoihin ja alhaisiin elinkaarikustannuksiin
vTigeriä tukee kansainvälinen vTiger yhteisö
Ominaisuudet lyhyesti
- Myynnin ja markinoinnin prosessiketjun hallinta: kampanjat, liidit, mahdollisuudet, tarjoukset, tilaukset, laskutus
- Muokkaaminen: käyttöliittymien muokkaus (näkymtät, kentät, listat), käyttäjäkohtainen personointi (kielet ym.)
- Asiakastuen hallinta: asiakasporttaali, tukipyynnöt
- Tuotehallinta: hinnastot, varastot, toimittajat
- Tietojen tuonti ja vienti: nettisivujen lomakkeet, CSV/ Excel, (manuaaliset ja ajastetut)
- Johtamisen apuvälineeet: raportit, käyttäjäkohtaiset mittarinäytöt, automaattiset muistutukset ja hälytykset
- Käyttäjärooleihin perustuvat oikeuksien hallinta, tarvittaessa kenttäkohtainen hallinta
- Sovellukset mobiililaitteille
- Prosessien hallinta ja automatisointi: työnkulut, tehtävät
- Projektihallinta
- Dokumenttien hallinta
- Sähköpostitoimionnot: lähtetys, vastaanotto, apps: Outlook, Thunderbird, Firefox, Gmail
- Laajennukset ja räätälöinti: satoja laajennuksia, kehittäjä- ja yhteistyöverkko
Markkinointiviestintä
- Asiakaskohtaiset sähköpostit ja asiakasryhmäkohtaiset kampanjat.
- Viestintä nettisivujen tai sosiaalisen median lomakkeilta tulleiden yhteydenottajien kanssa.
- Toiminnallisuuksia voidaan muokata tai laajentaa, esim SMS / tekstiviestilähetykset.
Liidien hallinta
- Uusien potentiaalisten asiakaskontaktien jalostaminen asiakkuudeksi.
- Tietoja saadaan viemällä liidien yhteystietoja esim. Excelistä, nettisivulomakkeilta.
- Raakatiedon pohjalta usein ulkopuolinen "liidein perkaaja" suorittaa esikarsinnan kysymyspatterin avulla.
- Tiedot hyödynnetään yhteydenotoissa ja kampanjoinnissa.
- Muistutukset vastuuhenkilölle ja markkinoinnin johdolle.
Mahdollisuudet
- Myyntimahdollisuuksien seurannan, ennakoinnin ja asiakassuhteiden kehittämisen väline.
- Mahdollisuuden tilaa ja kaikkien mahdollisuuksien myyntipotentiaalia seurataan.
- Käytetään mm. usein monivaiheisissa tai pidemmissä tarjousproseesseissa asiakkaan tilanteen seuraamiseen ja tilauksen todennäköisyyden arvioimiseen.
- Parannetaan liikevaihdon ennustettavuutta.
- Muistutukset vastuuhenkilölle ja myynnin johdolle.
Myynnin hallinta ja automatisointi
- Myyjän ja myyntitiimin väline asiakassuhteiden kehittämiseen ja tarjousten laadintaan sekä seurantaan
- Liidi->asiakas/yhteyshenkiö -> (mahdollisuus) -> tarjous-> myyntitilaus-> lasku
- Myyntivaiheiden automatisointi työnkulun (workflow) ohjausten avulla
- Muistutukset vastuuhenkilölle ja myynnin johdolle.
Asiakastuen ja palautteiden hallinta
- Tukihenkilö tai myyjä kirjaa pyynnöt/palautteet toimenpiteksi
- Asiakaspalveluportaalin kautta voivat asiakkaat syöttääomat tukipyyntönsä ja kysymykset
- Kysymyksistä voidaan luoda UKK -lista (usen kysytyt kysymykset) joita asiakkaat ja oma henkilöstö voivat hyödyntää
- Pyyntöjen seuranta ja muistutukset.
Projektien hallinta
- Käytetään sisäisten projektien tai usein myös laajempien tarjous/tilausprojektien hallintaan
- Projektin välitavoitteet
- Projektin tehtävät
- Projektin dokumentit
- Seurantaan muistutukset, gantt-kaavio ja linkitys kalenteritoimintoihin
Tuotteiden ja palvelujen hallinta
- Toiminnot lisäävät tai poistavat tuotteiden varastomääriä
- Tilaukset toimittajilta, myös myyntitilauksen muuntaminen ostotilaukseksi
- Hinnastojen hallinta
- Tuotteiden sarjanumeroseuranta
Oman työn ja johtamisen työvälineet, analysointi ja raportit
- Tapahtumien ja tehtävien aikatauluttaminen (omat, yhteiset)
- Sähköpostien hallinta: lähetykset, vastaanotot, liittäminen ulkopuolisiin palveluihin esim. Google, Outlook
- Tekstiviestien (SMS) lähettäminen
- Dokumenttien hallinta
Ylläpito
- Monipuolisesti rooleihin perustuvat hallittavat käyttöoikeudet
- Käytettävien toimintojen hallinta (näkyminen hallittavissa myös käyttäjäkohtaisesti)
- Helppo lisäkenttien luominen ja turhien poistaminen käytöstä
- Työnkulkujen luominen ja automatisointi (mm. muistutukset, sähköpostit)
- Tehtävien ajastaminen
- Nettilomakkeiden luominen
- Asiakasportaalin käyttöönotto, asiakkaiden oikeuksien/näkymien hallinta
Kustomointi, laajennukset ja räätälöinti
- vTigerin omilla työvälineillä voi käytettäviä toimitoja, listanäyttöjä, tietonäkymiä ja kenttiä helposti muuttaa tai lisätä
- Erilaisiin toimintatapoihin ja tarpeisiin on saatavissa sadoittain laajennuksia
- Voidaan luoda yksinkertaisesti myös omia toiminta-moduuleita "MOdule Designer"-tyyppisillä työkaluilla
- Tarvittaessa vTiger on räätälöitävissä erityistarpeisiin
- koodamalla erikoitoiminto
- integroimalla toisen järjestelmän kanssa
Erityistarpeisiin tarkoitettujen kustomointi- ja laajennuskomponenttien määrä on kasvanut
- Laajennukset ovat pääasiassa kaupallisia kolmannen osapuolen tekemiä. Niiden hinnat vaihtelevat 0€ - 400€.
- Yleisimpiä laajennuksia pääsee katsomaan tästä vTiger -yhteisön linkistä: https://marketplace.vtiger.com/app/listings. Useimmista löytyy myös demo.
- Stratman toimittaa tarvittaessa asennuksen lisäksi myös käytönopastuksen.
- Laajennukset voidaan toimittaa haluttaessa suomenkielisinä.
- mm.
- monipuolisten omien pdf-tulosteiden luonti
- edistyneiden raporttinäkymien j tulosteiden luonti
- visuaalinen myynnin pipeline laajennus drag and drop ominaisuudella
- automatisoidut tehtävien siirrot seuraavan vaiheen käsittelijälle
- automaattiset Google-kalenterin ja -kontaktitietojen synkkaukset
- käyttäjäkohtaiset uloslähtevän (SMTP) sähköpostin palvelinasetukset
- listanäyttöjen rivien tilannekohtaiset värit
- riippuvien tietojen näyttämisen lisäominaisuudet
- projektien hallinnan laajennukset
- myyntitilausten muuttaminen projektiksi, tiketiksi tai projektiksi
- tuntiseuranta
- myynnin palkkioiden ja katteiden seuranta ja laskenta
- listanäkymien vienti suoraan Excel-taulukoksi
- asiakaskohtaiset hinnastot
- dokumenttien vienti drag and drop -toiminnolla
- kalenteri/tehtävä-toimintojen laajennukset
- laajennusmoduulien omatoiminen luonti
- asiakaskohtaisten ulkoasujen luominen
- jne.